Nu esti membru KeyPeople? Creeaza-ti contul!
Prenumele:*
Numele de familie:*
Adresa de email:*
Nume de utilizator (username):*
Parola de acces:*
Confirma parola:*
Nume companie:*
Pozitie ocupata:*
Introdu textul din imagine:*
Esti membru KeyPeople? Intra in cont!
Nume de utilizator:
Parola de acces:
Serviciul de HR KeyJobs poate fi accesat gratuit pana pe 31 decembrie 2013. Beneficiaza de avantajele portalului de resurse umane!

Forum KeyPeople Follow Up-ul reteta succesului?

Forum KeyPeople: Domenii de interes » Cariere » Follow Up-ul reteta succesului?
Sondaj: Care este ponderea follow up-ului in procesul de vanzare?
 
0 voturi, 0%
 
2 voturi, 20%
 
3 voturi, 30%
 
5 voturi, 50%
Madalin Mancila
Madalin Mancila: Follow Up-ul reteta succesului?
Acum un an sau mai mult (Vineri, 30 Octombrie 2009 12:14)
Recunosc ca nu stiu exact cat reprezinta in procente importanta follow up-ului in procesul de vanzare, iar daca ma puteti ajuta cu un raspuns ar fi minunat.
Ce stiu eu insa, este faptul ca daca ai un follow up foarte bun nu se poate ca cel pe care il vrei client sa nu te incerce macar odata. Spun asta din experienta, din experienta de client nu din cea de vanzator.
Si acum exemplu din care va rog sa trageti voi concluziile:
Prin natura job-ului meu, sunt asaltat de zeci de furnizori din f. multe domenii.
Printre ei si un tip de la o firma de print (nu o sa-i dau numele deocamdata) care a reusit sa obtina o intalnire cu mine pt a face lobby produselor sale. Tipul extrem de sociabil, open mind si extrem de disponibil. Intamplarea a facut sa nu am nevoie de astfel de servicii in acea perioada asa ca am intrerupt legatura cu el. Eu am intrerupt legatura cu el pentru ca tipul a inceput asaltul.
Si anume.
Cand era prin zona, urca pe la mine ma saluta ma intreba de sotie de munca, imi strangea mana si pleca. Nicio vorba de business.
Dupa o saptamana doua, ma lua pe telefon." Salut Mada sunt A si vroiam sa stiu ce mai faci, ce mai zici, cum iti merge, unde iti petreci concediul, etc, etc." Iarasi, nicio vorba de business.
Dupa ce m-am intors din concediu unde am fost la meciul Franta-Romania, ma trezesc cu omul la mine la birou, sanchi era in trecere." Salut Mada, cum a fost, cum te-ai odihnit ai facut poze pe stadion, le pot vedea si eu, etc." Nicio vorba de business.
Acest asalt a durat aproximativ 4 luni cu vizite si telefoane calculate in asa fel incat sa nu ma simt stresat de el.
Iata ca dupa ceva vreme a venit vremea cautarii unor furnizori pe print. Cine credeti ca mi-a venit in minte prima data? Pai bineinteles A. Am hotarat astfel sa dau o sansa eforturilor lui de pana atunci si am inceput prima noastra colaborare. I-am oferit feedback-ul meu la sfarsitul acesteia, pozitiv privind calitatea si negativ privind modalitatea de plata.
A urmat a doua comanda, omul tinand cont de feedback-ul meu negativ si rezolva problema in favoarea mea evident numai ca a uitat sa imi trimita materialele.
Il sun, imi spune ceva despre probleme tehnice, il las, il sun iar, ma infig in el, imi trimite o parte din materiale pt a rezolva treburile urgente si imi promite ca in 2-3 zile revine cu restul. A trecut o saptamana si nimic.
Evident ca o sa rezolv aceasta problema cu riscul de a-i "rupe capu'" omului insa nu aceasta este ideea, ci ca a fost ultima lui comada la mine.
Concluzia ar fi: Degeaba esti un vanzator excelent si perserverent(4 luni in cazului lui) daca serviciile firmei tale nu te ajuta. Dragi vanzatori, daca va respectati pe voi si mai ales clientul vostru, nu va irositi talentul de vanzator unor firme low cost pt ca notorietatea voastra pe piata va avea de suferit.
Succes
Comentarii si pe madalinm.blogspot.com
Multumesc
Dalia Anghel
Dalia Anghel: One man show
Acum un an sau mai mult (Luni, 02 Noiembrie 2009 14:33)
De multe ori se intampla sa avem o relatie buna cu cel cu care intram direct in contact, dar ulterior sa fim nemultumiti de rezultatul colaborarii cu societatea respectiva. Si lucrul acesta nu este valabil numai la societatile low cost. Dupa cum stim vanzatorii ne conving sa cumparam un produs, dar fidelizarea clientului se realizeaza si pe baza relatiilor 'after sales'. Activitatea de logistica, in special la marile companii se desfasoara cu probleme....
Corina Capota
Acum un an sau mai mult (Luni, 30 Noiembrie 2009 18:37)
Eu cred ca succesul abordarii unui client in vederea efectuarii unei vanzari de bunuri sau servicii catre acesta depinde de mai multi factori, dintre care amintesc:
- nevoia - la acel moment - a viitorului client de cumparare in prezent sau in viitorul apropiat a acelui bun sau serviciu;
- prezentarea ofertei cat mai atractiva fata de potentialul client cu etalarea in mod exhaustiv a avantajelor achizionarii acelui bun/serviciu de la acel furnizor si nu altul;
- insistenta - in limitele bunului simt - a reprezentantului furnizorului de bunuri/servicii in programarea unei intalniri si prezentarea produselor/serviciilor puse la dispozitia clientilor. Insistenta peste masura a reprezentantului furnizorului, bazandu-se doar pe bunul simt al potentialului client, va conduce, de foarte multe ori, la un esec.
Ludmila Marin
Acum un an sau mai mult (Miercuri, 27 Ianuarie 2010 15:28)
Buna Madalin. Multumesc pentru ce ai povestit mai sus. Este clar o lectie de vanzari. Eu fac mult follow up doar ca relatia mea cu clientii existenti si potentiali este mult mai personala, iar oamenii "simt " imediat daca o persona li se potriveste stilului lor sau nu.

Eu cred in legea selectiei si in crearea de relatii autentice. Asa ca pentru mine crearea unei relatii inseamna follow up. In ceea ce priveste succesul, asa cum spuneam legea selectiei se aplica: cei care sunt cu adevarat de calitate vor avansa si vor fi de succes, creand si sustinand relatii de valoare.

Despre vanzatorul tau, cred ca este o adevarata provocare pentru el sa atraga clienti si promisiunea de business sa nu fie onorata de catre compania la care lucreaza. Cand va fi pregatit , cel mai probabil isi va focaliza atentia catre un loc propice lui.

cu drag,

Ludmila Marin
Life and Performance coach